Projelerimiz
Görgü Kuralları Yemeği: Kişinin uyması gereken terbiye,ahlak ve incelik kurallarıdır.Temel görgü kurallarını öğrenerek büyüyen çocuklar içinde bulundukları sosyal ortamda daha çabuk onay alır ve kabul görürler. İlkokulumuzun tüm seviyelerinde ayda 1 kez uygulanan “Görgü Kuralları Dersi”nde öğrenciler öğrendiklerini her dönemde bir kez gerçekleştiren yemekle de uygulama imkanı bulurlar,çünkü çocuklar duyduğunu değil, gördüğünü öğrenir ve uygular.
Seyir Defteri: Öğrencilerimizin yaratıcılığını destekleyen,okuma ve yazmaya yönlendiren “Seyir Defteri” okuldaki tüm öğrencilerin katılımıyla oluşturulur. Öğrenciler istedikleri konuda şiir, hikâye yazarlar ya da resim çizerler
Bu etkinlik öğrencilerin yaşantısında olumlu izler ve ölümsüz eserler bırakır. “Seyir Defteri ”nde vücut bulan bu yazı ve resimler velilerimizin de katılımıyla imza gününde öğrencilerimizle buluşur.
Okuma saati: Hayat boyu sürecek olan bir kitap okuma alışkanlığını öğrencilerimize kazandırabilmek için, tüm okulun Okuma Saati uygulamamız vardır. Öğrencilerimiz, her gün 7.dersin ilk 10 dakikasında diledikleri bir dilde kitap okurlar. Bu proje, çocuklarımıza güzel bir geleceğin yanı sıra entelektüel gelişimlerine katkıda bulunacak bir alışkanlık olan kitap okuma alışkanlığını pekiştirerek, kitapları, hayatlarındaki önemli bir rehber haline getirmektedir.
Her seviyede okuma projeleri: Okuma alışkanlığını destekleyen bir başka projemizde her seviyede gerçekleşen veli destekli okuma projemizdir. Her seviye sene başında belirlenen kitapları yıl içinde öğrencilerle beraber okunur ve farklı etkinliklerle okunanların kalıcılığını sağlanır.
Kitap Köprüsü (2. sınıflar): Öğrencilerin okuma sevgisini pekiştirmek, arkadaşlık, paylaşım,ve sosyal ilişkilerini geliştirmek amacıyla iki okulumuzun ortaklaşa düzenlediği bu proje kapsamında öğrenciler farklı etkinliklerle grup çalışması yaparak eğlenceli vakit geçirirler.
Etkinliklerimiz
Okuma partisi (1. sınıflar): 1. sınıflarımızın heyecanla sürdürdükleri öğrenme yolculuğundaki, ilk karne günlerinde öğretmenlerinin rehberliğinde anne-babalarına okudukları şiir, tekerleme, heceleme, dikte çalışması ve kelime türetme oyunlarıyla renkli bir etkinliğe imza atarlar.
Okuma Şenliği (1. sınıflar): Öğrencilerimiz; Türkçe, Fransızca, İngilizce şiirler, şarkılar, skeçler ve “Schoolwork” ritim, modern ve halk danslarıyla performanslarını sahnede sergiler.
Büyükanneler ve Büyükbabalar Günü (2. sınıflar): Manevi değerlerimizi yaşatma, büyüklerimize duyduğumuz saygı ve sevgi gibi önemli değerlerimizi öğrencilerimize kazandırmak amacıyla aile kurumunun temelini oluşturan büyükanne ve büyükbabaları okulumuzda ağırlıyoruz.Öğrencilerimiz konuklarımız için birbirinden keyifli üç dilde sunumlar yapar,onların öğrencilik yıllarına ait anılarını dinleyerek keyifli bir gün geçirirler.
Portfolyo Sunumları (1., 2. ve 3. sınıflarda): Sistemli ve amaçlı oluşturulan öğrenci gelişim etkinlikleri her sınıf seviyesinde farklı sunum teknikleriyle sergilenir.
Benim de Öğreteceklerim Var (3. sınıflar):Eğitimde katılımcı işbi rliğini temel aldığımız ve veli katılımı ile gerçekleştirilen “BENİM DE ÖĞRETECEKLERİM VAR” projemizin amacı; aile katılımı ile anne babaların çocukların gelişim ve eğitimlerine katkıda bulunmaları için organize edilmiş etkinlikler planlayarak ailelerin kurum programına katılımını sağlamaktır. Ailelere meslekleriyle ya da özel yetenekleriyle ilgili konularda çocuklarla birlikte etkin olabilecekleri aile görevleri verilerek ve projeye katılımları sağlanır.
23 Nisan Çocuk Etkinlikleri Haftası (ilkokul):Öğrencilerimizin çocuk olmanın keyfini doyasıya yaşadıkları 23 Nisan tarihini de kapsayan gönüllerince eğlendikleri danslar, tiyatro ve sahne gösterileri, bahçe oyunları, yarışmalar, Fransızca “ Incroyable Talent” ve pikniğin yer aldığı festival tadında bir hafta geçirirler.
GEMS
Öğrencilerin bilimle tanışmaları, bilimin temel kavramlarını öğrenmeleri ve en önemlisi bilime karşı motivasyon kazanmaları için okulumuzda anasınıfı, 1-2 ve 3. Sınıflara yönelik olarak süre gelen GEMS derslerinde her ay farklı bir etkinlik yaparak fen bilimlerini tamamlamaktadır. GEMS dersleri ile öğrencilerimizin temel öğrenme alışkanlıklarının belirlendiği bu dönemlerde, bilimsel anlamda yaratıcı olabilmelerinin farkına varmak, soru sormak, sonuç alabilmek için sabırla bir konu üzerinde çalışabilmek, bilimin günlük yaşamdaki önemini fark etmek gibi pek çok kazanımlar edinmeleri hedeflenmektedir.
SINIFLAR | EKİM | KASIM | ARALIK | OCAK | ŞUBAT | MART | NİSAN | MAYIS |
1. Sınıf | Latife Hanım Anı Evi | Görgü Kuralları Dönem Yemeği | Okuma Partisi | Francophonie Tiyatro | 23 Nisan Çocuk Etkinlikleri Haftası | Okuma Şenliği ve Portfolyo Görgü Kuralları Dönem Yemeği | ||
2. Sınıf | Doğal Yaşam Parkı | Atatürk Müzesi | Büyükanneler ve Büyükbabalar Günü Pazar Gezisi (Uygun bir semt pazarı) | Görgü Kuralları Dönem Yemeği | Francophonie Tiyatro | 23 Nisan Çocuk Etkinlikleri Haftası | Portfolyo Kitap Köprüsü Görgü Kuralları Dönem Yemeği | |
3. Sınıf | Kağıt ve Kitap Sanatları Müzesi- Etnografya Müzeleri (Ege Üniversitesi) | Market Postane | Görgü Kuralları Dönem Yemeği | Francophonie Buz pateni Tiyatro | 23 Nisan Çocuk Etkinlikleri Haftası | Portfolyo Görgü Kuralları Dönem Yemeği | ||
4. Sınıf | Fabrika Gezisi | Meteoroloji Müdürlüğü | Görgü Kuralları Dönem Yemeği | Uzay Kampı | Francophonie Tiyatro | 23 Nisan Çocuk Etkinlikleri Haftası | Görgü Kuralları Dönem Yemeği |